Орнаментна культура Поділля


Орнаментна культура Поділля

Поділля (в минулому Пониззя) – етнорегіон України, що займає, переважно, територію межиріччя Дністра і Південного Бугу. Традиції народного орнаментного образотворення переконливо підтверджують самобутню особливість регіону, з притаманними...

Date   Опубліковано: 2017-09-07

Link Читати повністю

Символ витинанок села Саїнки "Дерево життя"


Символ витинанок села Саїнки

У селі Саїнці Чернівецько­го району Вінницької області виросло потужне витинанкове дерево. Це творчість ро­дин Салюків і Н.Кушнір та інших. По своїй прадавній глибині із ними можуть по­змагатися лише витинанки Слобідки-Рихтівської...

Date   Опубліковано: 2016-03-28

Link Читати повністю

Народне килимарство Поділля


Народне килимарство Поділля

Традиційне килимарство Поділля на даний час недостатньо глибоко і ґрунтовно вивчене, хоч дослідники народного мистецтва в своїх працях приділяли йому певну увагу. Автентичне народне килимарство припинило своє існування наприкінці 20-х років ХХ...

Date   Опубліковано: 2017-02-28

Link Читати повністю

Символіка подільського рушника


Символіка подільського рушника

Вишитий рушник, со­рочка чи хустинка це витвори народного мис­тецтва, породжені гармонією ритму і кольору. Як у приро­ді виживало довершене, так у народній культурі зберігалося й передавалося з покоління в покоління найкраще....

Date   Опубліковано: 2017-01-11

Link Читати повністю

Художньо-стильові особливості гончарства Поділля


Художньо-стильові особливості гончарства Поділля

Дослідники вважають, що жоден з регіонів України не позначений таким багатством різновидів кераміки, як Поділля, де, зазначала відомий етнограф, мистецтвознавець Є.Спаська, гончарі «ніби квітоводи, що один перед одним змагаються, скільки ґатунків...

Date   Опубліковано: 2017-01-10

Link Читати повністю

Хатнє настінне малювання Поділля


Хатнє настінне малювання Поділля

В подільських селах пер­шої половини XX століття по­білка та малювання хати були невід’ємною частиною побу­ту, неодмінною традицією, не­писаним законом, яким керува­лися у найдрібніших щоденних справах. Розписи рідко зберіга­лися...

Date   Опубліковано: 2017-01-03

Link Читати повністю

Жіночі головні убори Східного Поділля кінця ХІХ-ХХ ст.


Жіночі головні убори Східного Поділля кінця ХІХ-ХХ ст.

Важко назвати іншу складову народного вбрання, що так виразно відбивала б дух часу, смаки й уявлення людей, особливо їх соціальний стан, вірування, як головні убори. Головний убір, крім захисної, знакової та оберегової, виконував ще й естетичну функцію....

Date   Опубліковано: 2016-12-08

Link Читати повністю

Сакральні простір і час в українській народній картині «Козак-Мамай»


Сакральні простір і час в українській народній картині «Козак-Мамай»

          Дотепер не з’ясованими лишаються генеза композиції української народної картини „Козак-Мамай”, її можливі функції, етимологія назви і символіко-метафорична суть. Останній присвячено чимало уваги, особливо з боку сучасних...

Date   Опубліковано: 2016-11-02

Link Читати повністю